PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=34688}

Wnętrza

Interiors
7,3 5 050
ocen
7,3 10 1 5050
7,4 15
ocen krytyków
Wnętrza
powrót do forum filmu Wnętrza

Spośród wielu absurdalnych komedii Woodiego Allena, które są oczywiście fenomenalne i nigdy nic ich nie zastąpi, wyłaniają się filmy takie jak "Interiors". Zapewne większość ludzi odrzuciła by ten film, ze względu na to, ze nie jest to film, w ktorym akcja mknie z prędkością światła. Jest to pokazanie bezsensowności tego świata z wielu różnych perspektyw, jedną z nich jest matka, od której odchodzi mąż po kilkudziesięciu latach małżeństwa, z drugiej strony oglądamy dwie córki, jedna z nich jest realistką, natomiast druga preferuje życie bardziej optymistyczne, rowniez obserwujemy wszystko oczami ojca, który odszedł, który wydaje się być osobą najbardziej rozsądną. W filmie zadawane są bardzo ważne pytania, m.in o ludzką egzystencję, o śmierć, o wieczną pustkę. Uwazam, ze film jest godny obejrzenia, Woody Allen jest wspaniałym reżyserem, głównie cenię go sobie za dramaty wypełnione absurdem i wątkami humorystycznymi, natomiast ma na swoim koncie filmy typu "Interiors", które do bólu przedstawiają prostotę istnienia.

9/10

ocenił(a) film na 7
Bobey

Chyba najpoważniejszy film w karierze pana Allena. Surowy, od którego aż bije chłodem. Woody perfekcyjnie analizuje charaktery każdego z bohaterów, przedstawiając ich wewnętrzną pustkę i twórczą “menopauzę”. Brak tu ironicznych dialogów, żartów, ripost. Rozumiem zdziwienie krytyków, kiedy to po lekkiej “Anni Hall” otrzymali tak ciężki, naszpikowany symboliką film. To obraz bardzo spokojny, w którym czuć, że coś wisi w powietrzu i zapewne się ujawni.

Wizualnie wręcz doskonały. Zdjęcia Gordona Willisa, operatora między innymi trylogii “Ojca chrzestnego” czy “Manhattanu” to kwintesencja sama w sobie. Statyczne, powolne, nadające atmosfery zagubienia postaci dramatu. Odpowiednio oświetlone lub przyciemnione. Doskonały dźwięk, który sprawia, że czujemy się jakbyśmy uczestniczyli w wydarzeniach. Szum fal, kroki bohaterów, upadek wazonu… Scenografia, która zresztą była nominowana do Oscara. Ogromny domek przy Atlantyku, w którym usytuowana jest akcja filmu robi wrażenie. Jego wnętrza, modernistyczne wyposażenie, wszelkie zakamarki, kąty… Aktorsko także niczego sobie. Każdy aktor wniósł tutaj powiew świeżości od neurotycznej Diane Keaton aż po energiczną, pełną zapału Maureen Stapleton.



7/10

Bobey

Dokładnie. Perełka. Czuć wyraźne wpływy Bergmanna, ale nie lubiący Bergmana nie przejmujcie się , ten film to wciąż Allen, który zapożyczył od Bergmana jedynie perspektywę do mówienia o życiu - perspektywę nieuchronnej śmierci, przemijania. Życie i dramaty osób przedstawionych w filmie nabierają dzięki temu odpowiedniej wagi, a świat ukazany jest bardzo sugestywnie, jako byt drapieżny, wielki, bezlitosny. Kapitalne zdjęcia (paradoksalnie akurat w tym filmie Allen nie podjął współpracy z etatowym fotografem Bergmana i swoim, Nykvistem, ale z Gordonem Willisem, który wprost rewelacyjnie naśladuje styl Nykvista z filmów Bergmana), kapitalne historie (nie ma tu "gadających głów" jak u Bergmana - wszystko dzieje się bardzo naturalnie), wciągająca fabuła, kapitalne aktorstwo, scenografia, wszystko. Prawdziwa perełka w dorobku Allena. Moim zdaniem obok Hanna i jej siostry, najlepszy film Allena "na poważnie".

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones